8/11

Hej alla sötisar!

Dagen började men sovmorgon då två praktikanter är här och fixade morgon fodringen så jag och Moa började inte förens vid 8, tummen upp för de! Vid 8 körde vi iång med mockningen och han med att halma en hel del också. Vi har en jätte bra traktor med kärra efter så vi slipper dra tunga kärror själva. Ska visa bilder på den i morgon.
Efter det gjorde vi i ordning alla 3 åringar som vi först longerade innan sigrid började hänga på dom hälften av dom kunde hon till och med rida på idag! Blev dock en av ramling när Carro (en tjej som jobbar här) skulle hänga på en 2,5 åring. Efter det red jag Primavera och Sigrid hjälpte mej att trampa henne medans moa red fram lite hästar.
Efter ridningen åkte vi till Vallsta och köpte pizza. som vi sedan käkade inne i huset med hela familjen Bergåkra. Vill bara påpeka att vallsta förmodligen är den minsta håla jag har någonsin varit i.. haha. Vid 6 red vi lektion på våra egna Love var super trött efter igår så han fick bara jogga lite lätt i dag medans Moa och Lewis fick trimma på som fasen, men duktiga var dom. Lär jag mej att lägga upp film kan jag nog visa er i morgon. Efter ridningen hjälpte jag en tjej som fick prova rida en friser valack jag red den något varv först, för han är så himla spänd, efter några varv lugnade han ner säg och hon fick hoppa upp och skritta och trava lite. Medans hjälpte Moa, Sigrids minsta dotter Olivia med hennes ponny. Kan ju tala om att Moa såg ut som en jätte på den lilla ponnyn, haha men fint gick den! Nu ska vi skynda oss att hoppa i sängen för klockan ringer kvart i 7 i morgon.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0