Dagarna går fort

Nu har helgen tagit slut och i morgon börjar en ny vecka.
Jag har haft en bra helg på fredagen så drog vi tjejer till Västerås och käkade middag, de var mycket trevligt. Vi snacka om allt i två timmar eller mer. Vår nota var hög för att många skulle ha förätt varmrätt och efterrätt :D med gott och trevligt var det.
På lördagen red jag ut med chamörerna Elin och Affe, vi red till rakbanan och Lewis skötte sig riktigt bra, han sparkade bakut fyra gånger tror jag men inga stora så jag satt säkert i sadeln. Vi körde fyra längder och hästarna hade livsglädje. Jag och Elin fick därimot kämpa för att hålla dom men när dom var snälla så sa vi till varandra ''fy fan vad mysigt detta är'' och så klappade vi våra hästar sen var det konsentration i gen för att få stopp.
Jag har tänkt att jag ska göra detta en gång i veckan så lewis får ha kul och inte bara vara i ridhuset.
I dag så har jag ridit två hästar, det började med en hipp häst som heter Zonett. Det har varit ridskolemästerskap på RS och då skulle vi RSG elever visa hästarna som skulle vara med. Så det blev hoppning för mig. Men Zonett var jätte snäll hon är lite för loj men de var skönt när vi skulle hoppa ström för jag kunde reglera min häst hur bra som helst.
BILD: de två sista är på Papaya som kommer från skogslotten som också vart med på ridskolemästerskapet.
Sen hade jag lektion med Lewis och han fortsätter var nöjd och glad. Allt verkar hålla från Sigrid resan och det är super kul, min fina dressyr häst är så glad att jag har honom.
Denna vecka som vi har framför oss kommer det hända en massa saker.
På måndag och tisdag kommer Sigrid :D
på tisdag har vi prov
på torsdag har vi utbildningskontrol
i slutet av veckan ska två saker vara inlämnade.
Och sen har jag morgon och em stalltjänst men sen är det lite chill nästa vecka så nu ska jag sova så jag börjar denna vecka med en bra start.
Kram kram /Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0