Första dagen

Nu är första dagen avklarad på Bergåkra gård. Vi har mockat, tagit hand om hästar, fixat hagarna och jag har suttit på 6 häst ryggar.
Jag började att rida en liten d ponny Magic han kommer från täby och har varit en avkastar kung men nu står han här på gården. Han har kastad av några här också men dom två senaste dagarna har han varit lugn. Han är bara 6 år så han är som en unghäst. Men vi tränade lite trav övergångar, galopp och slutade med skänkelvikningar.
Sen red jag en korsning mellan fjording och arab den heter Tintin. Den var också lite vinglig hade svårt för galoppen men annas duktig.
Efter det red jag en 4 åring, (kommer ej ihåg namnet) det var en brun stor häst och var lite vinglig men duktig i trav hade lite svårt med galoppen för att den var lite svag.
Sen har jag skrittat två stycken.
Men till dagens högdpugnt på eftermiddagen hade jag och Hanna lektion för sigrid. Hanna har ridit för henne förut men inte jag så de var första gången. Men jag säger bara OMG Lewis var super fin jag köpte han i januari och under den tiden har jag inte känt som jag kände i dag vilken häst. Han var så fin!! blev nästan rörd.
Vi tränade sluta, förvänd galopp, byten, trampa, ökning i trav.
Men nu ska jag i säng ny dag i morgon kommer med information om mig snart.
Här kommer bilder från i går.
Detta är bilder på Sigrids dotter Cesilia
Kram kram /Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0