Kvälls mys

Hade ju som sagt dressyr träning på Qurir idag och Linda Andersson som jag i vanliga fall rider för är hemma med sjukt barn så det var vikarie idag. Dagens övning var framdels vändningar. Qurir som jag red har lätt för att bli väldigt lång och hängande i handen, så vi jobbade mycket tempo växlingar för att komma igång bakifrån. Kommer an istället igång för mycket tappar han takten så det gäller att hitta ett mellan läge. Men på slutet fick vi till det riktigt bra! Red även dressyr på Love idag, han skötte sig bra som alltid jobbade lite lösgörande så som böjda spår, övergångar och skänkelvikningar avslutade med lite förvänd och samlad trav kommer dock inte ihåg vad Sigrid kallar det men tror att Moa har skrivit de i något tidigare inlägg :) Blev klar tidigt idag så nu äter jag pepparkakor och försöker kolla på Arga snickarn på datorn men mitt Internet vill inte samarbete. I morgon är det hopp-lektion och dressyr-lära. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0