Minus grader

Hej!
Idag har jag och Hanna fått känna på vintern vi har haft -8 grader, de jobbiga har varit är att ingen av oss har varit utrustade med varma kläder, vi hade med oss nån varm jacka men annars har vi haft kalla kläder.
Men i dag har det varit en lugn dag, vi har villat ut oss. Vi var uppe i morse och mockade, släppte ut hästar, sopa och fixa. Sen gick vi upp och vilade i någon timme, de var nått vi behövde för denna vecka har vi ju lov och då hade vi behövt att vila ut oss men vi körde på så denna dag var bra fär oss.
Sen gick vi upp fixade lite, tog in hästar sen fixade vi i ordning våra egna hästar för lektion för Sigrid. Lewis och Love var super fina. Fokusen i dag var att ha hästarna låga och runda i formen.
Lewis blev super fin och kunde stanna kvar i den låga och runda formen i alla gångarter, underbara häst säger jag bara! han har verkligen utvecklas på så kort tid, jag hoppas detta sitter kvar när vi kommer hem.
I träning tränade vi mycket på samling nått som kallades chic trav (hästen travar väldigt sakta med engagemang nästan som passage men ändå inte), sedan till mellan trav. Jag fick rida mycket i förvänd galopp med låg form.
De var en bra träning för våra hästar, dom var avslappanade och nöjda efter.
Bilder från dagen:
BILD: Love går ut i hagen med morgonsolen
Bild: Frosten som fortfarande ligger kvar
Bild: Fotad från köket över hagarna
Bild: På Bergåkra finns det också kor
Bild: Hanna och jag slängde lite saker vi brasan
Bild: Vägen tillbaka var lite knölig men rolig, Hanna var stolt att hon klarade den svåra
terängen :D
Kram Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0